Kisah Hijrah Cinta

Sinetron religi berlandaskan kisah hidup Almarhum Ustaz Jeffri Al-Buchori atau sering di panggil Uje yang turut terkenal dengan gelaran Ustad gaul di Indonesia.

Hijrah Cinta banyak terarah kepada cerita penghijrahan cinta kepada sang pencipta.
Perjalanan hidup pemuda bernama Uje yang mempunyai perawakan elok, tampan serta mempunyai bakat dalam bidang seni, dibesarkan dalam keluarga yang walau sederhana tetapi penuh tarbiyyah ugama dari kedua ibu bapa. Justru kebiasaan remaja menjadi magnet kepada trend-trend terkini
serta lebih alami melakukan yang di haramkan oleh agama. Perkenalan dengan gadis bernama, Pipik, menjadi titik permulaan kehidupan realiti. Cinta manusia itu hanya bisa bernaung pada hati kita tetapi tak bisa merobah atau mengubati nasib dan kekurangan diri. Namun sebagai gadis yang mempunyai hati suci dan ikhlas membawa Uje, suaminya ke jalan sang Pencipta. Kesabaran seorang isteri itu yang sering ditemani doa pada Allah swt akhirnya merubah Uje dari seorang gelandangan akhirnya menjadi seseorang yang tahu menghargai cinta NYA.

Sebuah telemovie yang sangat mengispirasikan, menginsafkan serta mengajar kita untuk selalu mendekatkan diri pada yang menjadikan kita dan terus bersyukur atas nikmat diberi walau nikmat itu setakat dapat bernafas untuk mengucap kalimah Allah swt!






Movie Link:-
https://www.youtube.com/watch?v=xnJfiC5XmCk







0 comments:

Post a Comment